Euro Horse Company Information
General information
Euro Horse erbjuder följande tjänster
Euro Horse är företaget som ska marknadsföra,utveckla,sälja och genomföra affärer och tjänster på bred front.
Euro Horse har ett tjänsteutbud och en marknadsorienterad organisation som utgår från kundernas behov,företaget erbjuder snabb flexibilitet,tillgänglighet,personligt engagemang och bästa kunskap om den lokala marknaden,företaget har kompetensen och bredden även när kundernas behov och verksamhet växer.
Våra mål är:
Teamwork
-Att komma fram till de bästa lösningarna i samarbete med kunder och kolleger.
Leadership
-Att leda utvecklingen genom nytänkande och handlingskraft.
Excellence
-Att hålla vad som utlovats och överträffa de förväntningar som ställs.
Marknadsföring
-Framåt aldrig bakåt
Marknadsposition
-Vi följer inte utvecklingen - vi leder den
Marknadsföring
kan beskrivas som att finna kunder för sin produkt eller tjänst på marknaden, att visa upp sig och göra sig hörd. Det är för alla en nyckelfaktor i ett framgångsrecept. För många är marknadsföring liktydigt med reklam, men marknadsföringsbegreppet är mycket vidare än så. Förenklat kan man säga att marknadsföring är allt det man gör för att finna sina kunder och behålla dem, medan reklam är ett av verktygen för att visa att företaget finns till och har något att erbjuda.
Marknadsföring
på rätt sätt,vid rätt tidpunkt,med rätt kraft,till rätt pris är nyckeln till framgång.
Marknadsföring
syns man inte finns man inte
finns det en marknad-fyll den
finns det ingen marknad -skapa en
Marknadsföring
att inte marknadsföra,för att spara pengar,är detsamma som att stanna klockan för att spara tid.
Marknadsföring
Euro Horse har kraftfulla kompletta marknadsföringspaket.
Euro Horse tar hand om allt praktiskt i samband med marknadsföringen av ert projekt.
Marknadsföring
Information om att annonsera på CampContinental.se
Välkommen att marknadsföra din häst/ponny/Butik/Företag/Jobbannons eller bil här där du når ut till köpstarka kunder.Vi erbjuder följande alternativ vid förmedling. Samtliga angivna priser är inklusive moms!
Företagsinformation Euro Horse
EuroHorse is the absolute highlight of the year for
all riding enthusiasts. Most of the visitors come
from southern and central Sweden. Besides having
a genuine interest in horses, they are also dedicated,
keen and have plenty of money to spend.
Tamhäst (Equus ferus caballus) är en domesticerad underart av vildhästen som tillhör släktet hästar (Equus). Hästen domesticerades för cirka 6000 år sedan,[källa behövs] och har sedan dess använts som dragdjur eller riddjur, men även som föda och för att producera mjölk eller djurhudar. Under lång tid har man avlat fram flera skiftande typer i färg och kroppskonstitution, vilka utvecklats till dagens hästraser. Idag är hästen fortfarande vida använd som arbetsdjur, till nöje och fritid, och inom sport.
Hästens storlek varierar mycket med ras och även mellan olika individer inom varje ras. Hästars storlek mäts i mankhöjd, avståndet från manken ner till marken. Mankhöjden kan variera mycket kraftigt med ca 43 cm hos Falabellan och upp till 219 cm hos Shirehästen. Dagens hästar är mycket högre i mankhöjd än normalhästarna var från domesticeringen och ända fram till 1600- och 1700-talet då de större ridhästarna oftast inte nådde mer än 150 cm i mankhöjd.
Allt eftersom aveln utvecklades och blev mer selektiv kunde större hästar avlas fram. På senare tid har även selektiv avel fått fram mycket små hästar som Falabellan och Miniatyrhästen men även mycket stora hästar som Shirehästen. Idag räknar man även hästarnas höjd enligt ett visst system för att dela in dem i olika klasser. Hästar som är under 148 cm räknas som ponny, medan hästar över 148 cm räknas till stor häst. Inom ponnyn räknar man även in dem i fyra olika kategorier beroende på mankhöjd; A-ponnyer, B-ponnyer, C-ponnyer och D-ponnyer. A är de minsta ponnyerna och D är de högsta. A-ponnyer kallas de hästar som är 107 cm eller mindre i mankhöjd. B-ponnyer har mankhöjden 107,1 cm till 130 cm. C-ponnyer är mellan 130,1-140 cm, och d-ponnyer 140,1-148 cm. Vissa raser som blir under 148 cm räknas ändå som häst, inte ponny, på grund av en exteriör som mer liknar stora hästars. Några exempel på detta är Islands-, Miniatyr- och Kaspisk häst samt Falabella 64cm i mankhöjd.
Världens minsta häst är Thumbelina, en dvärg-falabella som är 43 cm i mankhöjd. Världens största häst någonsin var Shirehästen Sampson som var 219 cm i mankhöjd.
Alla hästar har i grunden en grundfärg. Det finns tre standardfärger: fux, svart och brun. Dessa grundfärger kan sedan spädas ut, brytas upp eller på annat sätt modifieras av olika anlag. En häst kan ha flera olika anlag på samma gång, till exempel kan den vara stickelhårig, skäck, black, isabell eller tigrerad, dock är det ovanligt med så många färger på en häst. Det finns också avblekbara färger då hästen blir mer och mer vit, när hästen blir äldre blir den helt vit. Vissa raser har inte vissa färger, medan andra raser alltid har en viss färg. Fjordingar är till exempel alltid blacka, och frieserhästar är alltid svarta. Skimmel är också en vanlig färg, och flera raser finns enbart som skimmel, till exempel Camarguehästen, som är en fransk ras.
Hästens sinnen är väl utvecklade och generellt sett bättre än människans då hästen som flyktdjur måste vara uppmärksammad på sin omgivning hela tiden. Hästen har samma sinnen som vi människor, hörsel, syn, smak, lukt och känsel men har även en mycket starkare instinkt som inte existerar hos människan.
Hästar i fångenskap lever normalt 20-25 år, men ponnyer kan bli uppåt 30 eller till och med 40 år gamla. En hästs ålder räknas i allmänhet inte upp på dess födelsedag, utan den 1 januari på norra halvklotet, och den 1 augusti på södra. Dräktigheten varar 335-340 dygn. (11 månader)
Hästens ungar heter föl. Till skillnad från många andra djur kan fölen både stå och springa nästan omedelbart efter födseln även om det sker lite ostadigt. Detta är en anpassning för att öka fölets överlevnad mot predation och härstammar från vildhästarna. Fölet kan galoppera redan efter cirka en timme. Fölet har ganska långa ben i proportion till sin kropp och föds vanligtvis med ansatserna till mjölktänder. De får sina första framtänder redan vid cirka 10 dagars ålder.
Mellan 1 och 4 års ålder är en viktig tillväxtperiod för unghästen då form, utseende och beteende kan förändras mycket drastiskt. Hästens bakre del kan till exempel bli mycket högre än manken och huvudet, något som jämnar ut sig senare. Hästens ben kan fortsätta växa tills de är ca 2-3 år gamla. Fullblodshästar som ofta föds tidigt på året mognar fortare och brukar oftast ridas in och tränas redan vid 1 års ålder för att tävlas inom galoppsporten redan vid 2 års ålder. De flesta hästar bör dock inte ridas in förrän vid 2-3 års ålder för att hinna mogna något, både fysiskt och psykiskt. Djupare träning bör inte ske förrän hästen är minst 4 år gammal.
Under den här tiden pågår de flesta hästars mognadstid. Mognaden kan ske olika mellan olika individer och framförallt olika raser. Fullblod mognar oftast innan 4 års ålder medan de flesta hästar oftast inte mognat klart förrän vid 8 års ålder. Lipizzanerhästar är exempel på en ras som mognar relativt långsamt. Vid 5 års ålder brukar dock hästens proportioner ha rätat ut sig och många hästar har sina mest produktiva arbetsår mellan 5 och 12 års ålder.
Från ungefär 15 års ålder börjar de flesta hästar att bli något stela i takt med att de blir äldre. Hästar som hålls i god kondition, får bra skötsel och bra foder kan däremot vara mycket pigga långt upp i åldrarna och till och med tävlas aktivt. De första tecknen på att hästen börjar bli gammal är att de blir något svankiga, något som kan framträda snabbare och tydligare hos hästar som rids eller packas hårt och tungt. Detta sker dock även naturligt när hästen rids mindre då musklerna långsamt försvinner. Buken kan även börja hänga och hålorna ovanför ögonen blir djupare. Tänderna blir slitna och gulare. Eftersom matsmältningssystemet blir mindre effektivt kan det även vara svårt att hålla hästen i gott hull. Hästen blir vanligtvis mellan 20-25 år gammal men det finns dokumentationer om hästar som blivit upp mot 40 år gamla. Världens äldsta häst var Old Billy som blev 62 år gammal.
Tamhästen beskrevs taxonomiskt första gången 1758 av Carl von Linné i den tionde utgåvan av hans verk Systema naturae, under det vetenskapliga namnet Equus caballus.[1] Linné kategoriserade tamhästen som en egen art, och denna taxonomiska beskrivning föregicks av den taxonomiska beskrivningen av vildhästen (Eguus ferus). Idag beskrivs tamhästen istället som en underart till vildhästen, men hästarnas släktskap och systematik är fortfarande mycket omdiskuterad och revideringar kommer med stor sannolikhet ske i framtiden.[2]
2003 reviderade International Commission on Zoological Nomenclature (ICZN) de vetenskapliga namnen för ett antal arter där de domesticerade formerna beskrivits före deras vilda förfäder, däribland vildhästen och tamhästen, och utifrån detta beslut gavs tamhästen det vetenskapliga namnet Equus ferus caballus.[2][3]
Det sägs att marknadsföring handlar om flera saker: Att synas, att sälja mer, att ta positioner, att åstadkomma något särskilt just nu, men egentligen handlar marknadsföring bara om en enda sak – att få ditt företag att växa.
Istället för att krångla till det för mycket med budgetar, planer och nedskrivna masterdokument (och annat som känns läckert så är det bara de här frågorna du behöver ställa eller fundera över den här hösten för att få ditt företag att växa):
1. De nuvarande kunderna
Fråga dig själv – Om du just hade köpt ditt företag – hur skulle du göra för att sälja mer till de kunder du redan har?
2. Företaget
Om du just köpt ditt företag – vad skulle du lyfta fram i det som attraherar – och vad skulle du ta bort som distraherar eller inte längre är lönsamt?
3. Pengar
Om du kunde investera pengar i bara en del av ditt företag för att få mest tillbaka de närmaste fem åren – vilken del skulle det vara?
4. Position
För att bli (eller fortsätta vara) marknadsledare i minst 10 år framåt – var ska tiden och pengarna läggas just nu?
5. Anseende
Fråga dig själv: Vad kan jag göra för att göra företagets anseende dubbelt så starkt och bra inom sex månader?
6. Nuläget
Vad fungerar mycket bra just nu och hur kan jag se till att det fortsätter fungerar bra ( och givetvis tvärtom – vad fungerar dåligt och hur kan det bli bättre)..
7. Nyckelpersoner
Fråga dig själv vilka fem person runt dig som är viktigast (personal, samarbetspartners) och vad du kan göra för att de ska stanna kvar med dig länge.
8 USPEN
Fråga dig själv vad ni har som är väldigt väldigt speciellt och som du kan utveckla mer, bara för att det är så kul.
Mer inspiration
Om du gillade den här artikeln kommer du verkligen att tycka om Spöa konkurrenterna
Fler besökare till hemsidan är något som alla vill ha såklart men hur gör man? Här kommer 6 tips om hur du får fler besökare till hemsidan:
Fler besökare till hemsidan
1. Börja med att skapa en signaturfil som säljer och gör att alla som får e-post av dig blir intresserade av att besöka din sajt.
2. Skriv kommentarer på relevanta bloggar och lägg din länk i slutet av kommentaren för att få fler besökare.
3. Byt länkar med relevanta sidor som inte konkurrerar med din.
4. Föreslå besökare att lägga din sajt bland sina favoriter.
5. Skriv något bra om någon annans sajt och berätta det för dem – kanske att de vill länka till din sajt där recensionen ligger så att du får fler besökare.
6. Skriv artiklar fulla med ord som du tror att dina möjliga kunder söker efter när de letar efter det du kan leverera.
Det finns siffror som pekar på att upp emot 85 % av all trafik till en sajt kommer från sökmotorer. Smarta marknadsförare vet det här och lägger ner mycket tid på att analysera vad det är som gör att olika sökmotorer rankar olika sidor högt - och anpassar sina sajter efter det. Det jobbiga är att olika sökmotorer gillar olika saker och dessutom ändrar de sina regler hela tiden, bland annat för att stoppa fusk och fula tricks.
Men det finns saker de inte ändrar på. Kavla upp ärmarna och ta till dig de absolut viktigaste hemligheterna med att få besökare att hitta din sida hos sökmotorerna.
1. Jobba med ditt innehåll.
Innehållet på din sajt är det första och viktigaste du ska tänka på för att bli omtyckt av sökmotorer i allmänhet och av katalogtjänster i synnerhet. Planera därför varje sida så att den handlar om en (1) sak. Det gör det lättare för sökmotorernas spindlar, som egentligen är ett program, att kategorisera och värdera sajten. Att ha fokus på en sak i taget, en sak på varje sida, är nyckeln till att vara begriplig för en sökspindel.
2. Välj rätt domännamn.
Sökmotorerna gillar domännamn som heter samma sak som de ord folk söker efter. Om du heter Kalle och bygger en sajt om motorcyklar så är det smart att boka en adress som heter motorcyklar.com istället för att falla för ditt egos lust att boka "kalleshojar.se". Skälet är förstås att fler människor kommer söka efter ordet "motorcyklar" än "kalleshojar".
Om du vill vara helt säker på att kunna bli hittad via sökmotorer är det bra att du har en egen domän, alltså ingen subdomän (ex:www.veteranmotorcyklar/smartawebbhotellet.se). En del sökmotorer har blivit allergiska mot subdomäner eftersom det har kommit alltför många sidanmälningar från oseriösa företag från dem. De oseriösa företagen har byggt avancerade och vågade doorways på subdomänerna och vågat göra det eftersom de struntar i att de blir utsparkade - det är bara att bygga nytt någon annanstans och försöka igen.
3. Bry dig om metataggarna.
Metataggarna innehåller bland annat information till sökmotorernas spindlar om vad varje sida på din sajt handlar om. Det finns tre metataggar som du behöver ägna mer tid åt och det är: Nyckelords- (Keywords), Titel- (Title) och Beskrivningstaggen (Description). I nyckelordstaggen skriver du in ord som din sida handlar om och som du tror att människor söker efter när de letar efter det du erbjuder.
Nyckeordstaggen används för ord som du tror att surfare söker efter - och som du har på din sida. I titeltaggen skriver du in titeln på varje sida. Det är den texten som kommer att visas som rubrik i ett sökmotorsvar.
Beskrivningstaggen är den text som syns som beskrivning under titeln vid en sökmotorträff.
Det är smart att göra något extra av Titel- och beskrivningstaggen eftersom de också fungerar som en annons bland de andra träffarna. Berätta vad man kan få ut av ett besök på din sajt. Det kommer att skilja dig från amatörerna som brukar proppa Titel- och Beskrivningstaggarna fulla med ett och samma nyckelord.
4. Lägg massor av kraft på dina nyckelord.
Lägg ner mycket tid på dina nyckelord. Du måste tänka ordentligt här. Vad är det människor skriver i sökboxen när de letar efter det du har att erbjuda? Stavar de fel på ordet - perfekt använd ordet. Är det vanligt med särskrivningar (motor cykel) är det också bra. Försök hitta kombinationer av ord s.k. nyckelordsfraser och använd dem. Använd också pluralformen av orden. Allt det här är särskilt viktigt om din sajt är en av många sajter om samma ämne. För att få fram smarta nyckelord kan du be en kompis att försöka hitta din sajt genom en sökmotor utan att använda ditt namn. Se vad han/hon söker efter. Gör en lista och glöm inte att använda nyckelorden på den synliga sidan också.
5. Se till så att spindeln inte vänder i dörren.
Dina nyckelord och fraser måste finnas både på sidan och i HTML-koden för att stödja varandra. Finns de inte på båda ställena kan nyckelorden räknas som irrelevanta. Spindeln fattar inte vad sidorna handlar om eller vädrar fusk och vänder i dörren. Många sökmotorer indexerar inte ASP-sidor. ASP-format används vanligen för interaktiva gästböcker och annat som kan ändras direkt på sidorna. Samma problem möter den som har information som ligger i databaser och den som har ramar på sidorna. Om du struntar i metainformationen (metataggarna) eller lägger in den fel kan det också bli stopp hos en del sökmotorer.
6. Balansera in- och utlänkar.
Sökmotorer har många kriterier för hur högt de rankar en sida för ett visst sökord. Ett av kriterierna är hur många som har länkat till din sida. Är det många som har lagt en länk till din sajt talar det om för sökmotorerna att ditt innehåll är attraktivt och spännande. På det sättet gör sökmotorerna alla sidor på nätet till sina egna redaktörer. Ditt mål är att ha minst 100 länkar till din sida. Ligger du däromkring kan du vara ganska nöjd.
När det gäller utlänkar, länkar till andra sidor från dina sidor, är de också viktiga för hur din sida rankas. De viktigaste länkarna både in och ut är från eller till sidor som är nära besläktade med din eftersom det finns kategorier också där. Om du har en sajt om motorcyklar är det bättre att en sajt om motorsport länkar till din sida än att en ICA-butik gör det.
7. Bygg satellitsidor för särskilda sökord.
De smartaste aktörerna på nätet har slutat med doorwayssidor, alltså sidor som är gjorda enbart för att dra trafik på vissa sökord utan att direkt ge något tillbaka till den som kommer dit. Ett smartare alternativ kallas för satellitsidor, dvs. sidor med egna domänadresser som handlar om ett smalare område av det din huvudsida handlar om och som innehåller ett speciellt ord som många söker på. Säg att din sida handlar om motorcyklar. Du skulle då kunna bygga en satellitsajt som heter veteransmotorcyklar.com som bara handlar om gamla motorcyklar. På den sidan lägger du sedan strategiska länkar till din huvuddomän som heter motorcyklar.com och får på så sätt indirekt trafik till din huvudsajt från sökmotorerna. Det viktiga här är att dina satellitsidor kan stå för sig själva och har ett bra innehåll.
8. Försök inte lura sökmotorer - de bits tillbaka.
Det finns många saker man kan göra med sidorna för att försöka dra trafik från sökmotorer. Det vanligaste fula trixet är att proppa in ett och samma nyckelord i metataggarna och i texten på sidorna för att inbilla sökmotorn att din sida är jätterelevant för just det sökordet. Sökmotorerna blir smartare hela tiden och kastar ut alla sidor som fuskar, ja till och med en liten misstanke om fusk kan få din sajt utsparkad. Tänk dig själv om du hade en sökmotor och din affärsidé är att ge relevanta träffar till alla som söker efter något. Vad skulle du göra med dem som fuskar och därmed förstör hela din affärsidé. Andra fuskmetoder är att lägga hela sidorna fulla med nyckelord i samma färg som bakgrunden så det inte syns för besökaren men för spindeln. Det här är numera ett säkert sätt att bli utkastad på. Fuska inte.
9. Inse att du måste göra saker själv.
Det finns sajter som säger att de kan registrera din sajt till flera hundra, ibland flera tusen sökmotorer helt gratis. Det låter ju fantastiskt, eller hur? Sanningen är att det finns mindre än 10 sökmotorer som räknas. De här sajterna vill lura till sig din mailadress som de sedan säljer vidare till stora spamregister.
Att anlita en registreringstjänst kan vara farligt av andra skäl också. Din webbadress skickas ut till 3000 "sökmotorer" varav många använder samma index. Det som händer är att ett och samma index får en anmälan från din sajt 345 gånger och klassificerar dig som en indexspammare och kastar ut dig.
Det finns också ett helt gäng företag som säger att de kan garantera förstaplatser för din sajt på olika sökmotorer. Om ordet du vill ha trafik ifrån är "asdkajlr934985'19fjd2" så är det möjligt att de kan lova dig det, men alla andra ord är det omöjligt att garantera hög placering på. För oss som jobbar med det här handlar det om en hel del gråa hår och svettpärlor i pannan när vi försöker lista ut vad sökmotorerna tänker - för de tänker olika saker varje vecka.
Ska du anlita ett företag som ska hjälpa din sajt att hamna högre upp, leta då efter intelligenta människor snarare än att intelligenta program. En stor del av deras tid kommer nämligen handla om att tänka på dina nyckelord och att göra analys av innehållet på dina sidor. Att skriva in din domänadress i ett program och trycka på en knapp fungerar inte. Den som säger det ljuger.
10. Registreringen av din sajt - gör rätt från början.
Det finns ett tiotal intressanta sökmotorer som du vill anmäla din sajt till, fler är det inte. Anmäl din sajt ungefär var sjätte vecka ända till du ser att den kommer upp bland träffarna. Registrera bara din huvudadress och väldigt viktiga undersidor. Det är viktigt att du lär dig skillnaderna mellan de olika sökmotorerna och försöker specialisera dig på att förstå reglerna för den sökmotor du tycker är viktigast för dig. Använd exakt det antal ord, symboler, punkter, komman och utrymme som sökmotorn tillåter.
Till katalogtjänster som till exempel Yahoo ska du bara registrera din huvudadress. Det är människor som tittar igenom din sida och om du har ett bra innehåll och har angett en relevant kategori kan du komma med. Dock - det sägs att 90 % av dem som anmäler sidor till amerikanska Yahoo inte kommer med - ansträng dig. Planera innan du anmäler din sajt.
Ett vanligt missförstånd hos många är att de tror att man bara registrerar sin webbplats en gång och sedan är det klart, men det fungerar inte så. En del sökmotorer kan ta bort din sajt från sitt index utan att du förstår varför och ibland fyller de på med nytt och din gamla registrering försvinner neråt i rankingen.
Som du ser - Det är inte så svårt att få din sajt indexerad högt av sökmotorerna men det kräver din tid och det finns inga genvägar. När du blir trött på jobbet och ser reklam om allt du kan få gjort gratis - minns då det gamla talesättet: Det som låter alldeles för bra för att vara sant - är oftast för bra för att vara sant. Och du kommer njuta desto mer av att bli nummer 1 när du förstår mekanismerna bakom att bli det.
Välkommen
Vi erbjuder följande:
Förmedling av hästar, utbildningar samt hovslageri
"Kvalité går före Kvantité"
55117 Jönköping
- Opening hours
- Phone number
- +46703982999
- Linki
- Keywords
- pet store
Euro Horse Reviews & Ratings
How do you rate this company?
Are you the owner of this company? If so, do not lose the opportunity to update your company's profile, add products, offers and higher position in search engines.